Troubleshooting Steps – What to Do if the LED Is Red:

Troubleshooting Steps – What to Do if the LED Is Red:

1. Tjek internetforbindelse:

      - Er andre enheder (f.eks. telefon) forbundet til internettet?

      - Hvis ikke, ligger problemet hos routeren eller internetudbyderen.


2. Ethernet vs Wi-Fi-forbindelse:

      - Hvis gatewayen er forbundet via Wi-Fi:

          - Prøv midlertidigt at forbinde den via Ethernet-kabel til din router.

          - Vent 2 minutter, og tjek om LED'en bliver grøn.

3. Genstart hele systemet:

      - Afbryd strømmen fra:

          - UGE600-gateway,

          - Wi-Fi-router,

          - Forbindelsescenter eller andre relaterede enheder.


      - Vent 30 sekunder, og tænd derefter i denne rækkefølge:

          - Router

          - UGE600-gateway

          - Resterende systemkomponenter (f.eks. termostater, aktuatorer)


4. Enhedsidentifikationstilstand:

      - Tryk kort på knappen på UGE600.

      - Tilsluttede enheder bør reagere (f.eks. LED'er blinker).

      - Bekræft, at alle systemkomponenter stadig er genkendt.




Yderligere handlinger:

ZigBee-netværksnulstilling:

      - Hvis der kan være et problem med ZigBee-parringen:

            - Tryk og hold knappen på UGE600 i 5 sekunder.

            - LED'en vil blinke rødt, hvilket betyder, at gatewayen er åben for nye enhedsparringer.


Fabriksnulstilling (valgfrit):

      - Hvis enheden forbliver uresponsiv

            - Hold knappen nede i 15 sekunder.

            - Dette vil nulstille gatewayen til fabriksindstillingerne (fjerner alle parrede enheder).




Tips:

1. Wi-Fi-forbindelser er ofte mindre stabile end Ethernet – det er bedst at starte opsætningen med en kablet forbindelse.

2. Efter en genstart skal du give tid til, at alle enheder fuldt ud genopretter forbindelsen.

3. Brug ikke CO10RF-koordinatoren sammen med UGE600 – de er inkompatible.




Resumé

En solid rød LED på UGE600 indikerer en mistet internetforbindelse. I de fleste tilfælde kan du løse dette ved at:

  • Bekræfte routerforbindelsen,
  • Genstarte systemet i korrekt rækkefølge,
  • Eller bruge et midlertidigt Ethernet-kabel til test.

Hvis problemet fortsætter, prøv en ZigBee-nulstilling eller kontakt SALUS teknisk support.

    • Related Articles

    • UGE600 won’t connect via LAN – Blue LED not lit

      Nogle gange, selv med en fungerende router og korrekt tilsluttet LAN-kabel, fejler UGE600-gatewayen i at gå ONLINE (blå LED mangler). Nedenfor er mulige årsager og en fallback-konfiguration i Offline (Lokal) tilstand. 1. Grundlæggende kontrol Tændt – ...
    • SALUS UGE600 Gateway – Setup, WiFi Update & Connection Troubleshooting

      UGE600 Internet Gateway er den centrale controller i SALUS iT600-systemet. Den giver dig mulighed for at administrere dine smart varmesystemenheder (f.eks. termostater, TRV'er, relæer) eksternt via SALUS Premium Lite appen.Opsætning af Gateway – Trin ...
    • No Internet Connection | Cannot Connect to UGE600 Gateway

      At miste internetforbindelsen eller ikke at kunne forbinde til UGE600-gatewayen er et almindeligt problem rapporteret af både brugere og installatører. Denne artikel tilbyder en trin-for-trin guide til, hvordan man fejlfinder og løser problemet. 1. ...