iT500 - Q & A Section

iT500 - Q & A Section

 iT500: Spørgsmål & Svar  (7.1.1) .


Beskrivelse 

Dette afsnit har til formål at give hurtige svar på eventuelle spørgsmål, du måtte have, og at henvise dig til det relevante dokument, hvis der kræves mere information.


Modtager :

Min modtager har et blinkende blåt lys på den øverste kontakt, hvad betyder det?

Et blinkende blåt lys er en normal indikation på, at iT500-termostaten beder om varme. Kedlen skal være i drift, mens dette lys blinker.  

(Henvis til: Installation & Opsætning / Installation af Modtager / Modtagerlys Doc. 1.3.4)


Min modtager har et fast rødt lys på den nederste kontakt, hvad betyder det?

Et fast rødt lys på modtageren viser, at den er klar til at starte parringsprocessen med termostaten. 

(Henvis til: Parre / Parre med iT500RX Doc. 2.1.1)


Min modtager har et gult/orange lys på den øverste kontakt, hvad betyder det?

Et gult/orange lys på modtageren er en fejlindikation, der viser, at modtageren har mistet forbindelsen til iT500-termostaten og er gået i Failsafe-tilstand. Kontroller afstanden mellem de to enheder og kilder til kommunikationsforstyrrelser såsom metal-køleskabe eller -frysere. Forbindelsen vil automatisk blive genoprettet, når fejlen er rettet ved at flytte termostaten. 

(Henvis til: Funktioner & Funktioner / Failsafe-tilstand Doc. 5.11.1)


Min modtager har et grønt lys på den nederste kontakt, hvad betyder det?

Et grønt lys er normalt og betyder blot, at modtageren og termostaten er tændt og korrekt parret. 

(Henvis til: Installation & Opsætning / Installation af Modtager / Modtagerlys Doc. 1.3.4)


App : 


Hvilken app skal jeg bruge til iT500 ?

Du skal bruge "iT500 Plus" appen.


Hvor kan jeg downloade smartphone-appen til at betjene min iT500?

I Apples ‘App Store’ til iPhone eller ‘Google Play Store’ til Android-enheder. Windows Phone understøttes ikke. Du har brug for iT500 Plus App.

(Henvis til: Installation & Opsætning / Installation og Registrering af Appen / Download af mobilapp til iOS Doc 1.8.2 )


Hvad gør smartphone-appen?

Smartphone-appen giver dig mulighed for at styre iT500-termostaten eksternt over internettet. Du har fuld fjernadgang til dine varmeindstillinger og programplaner.


Hvorfor kan jeg ikke få adgang til min iT500 på min pc eller smartphone-app efter at have registreret den?

Kontroller først, at du har modtaget din registreringsbekræftelses-e-mail, og klik på linket i den for at fuldføre registreringen. Kontroller derefter, at du har brugt den korrekte e-mailadresse og adgangskode til at logge ind (disse skal være de oplysninger, du brugte til at registrere kontoen). Sørg for, at den korrekte enhedskode eller STA-nummer (placeret i batterirummet på en etiket bag batterierne) er blevet tilføjet til din konto. Du bør se et billede af din enhed efter at have logget ind på appen, klik på enhedsnummeret for at komme ind i kontrolpanelet. 

(Henvis til: Installation & Opsætning / Installation & Registrering af Appen / Registrering af iT500 på Appen Doc 1.8.3 )


Kan 2 eller flere personer styre termostaten med separate telefoner? 

Ja, de skal blot downloade den iT500 Plus App og alle logge ind med den samme e-mailadresse og adgangskode, der blev brugt, da kontoen blev oprettet.


Hvorfor har jeg ikke modtaget bekræftelses-e-mailen efter at have ændret min adgangskode ? 

E-mailen kan være endt i dine ‘Junk’ eller ‘Spam’ mapper. Sørg også for, at du har brugt den korrekte e-mail adresse tilknyttet kontoen, og at du ikke har tastet adressen forkert ind under anmodningen om adgangskodeændring.


Min iT500 Enhedskode / STA Kode er registreret til en anden bruger, hvordan kan jeg fjerne dem?

Gør notat af din enhedskode, dette kan findes på en etiket i batterirummet under batterierne. Udfyld derefter formularen i artiklen nedenfor. Vi vil afregistrere enheden fra den tidligere ejers konto, så du er i stand til at registrere med dine egne oplysninger.

(Henvis til: Internetforbindelse & App / Registrering af Enheder / Enhed er allerede registreret / tilknyttet / forbundet Dok. 6.4.3 )


Hvorfor virker ‘Aktiverings’-koden, der blev leveret ved registrering af en konto, ikke?

Aktiveringskoden er kun gyldig i 60 minutter. Start venligst registreringsprocessen igen. 

(Henvis til: Installation & Opsætning / Installation & Registrering af Appen / Registrering af iT500 på Appen  Dok. 1.8.3 )



Termostat :


Hvorfor tænder min varme aldrig?

Kontroller, at iT500 er i Auto-tilstand. 'AUTO' bør være synlig i bunden til højre på termostatens display. Hvis det ikke er tilfældet, eller hvis det viser 'OFF', så tryk og hold Tjek og Indstillinger (Tandhjul) knapperne sammen, brug derefter Op / Ned piletasterne for at skifte til 'AUTO' og tryk på Tjek for at bekræfte. 

(Henvis til: Driftsindstillinger / Varme / Termostat Dok. 3.1.1)


Hvorfor virker mine iT500-knapper ikke?

Kontroller, at Skærmlås funktionen ikke er aktiv. Hvis den er aktiv, vil der være et hængelåsikon synligt i øverste højre hjørne af termostatens skærm. Deaktiver funktionen ved at trykke og holde de to øverste venstre knapper på termostaten nede samtidigt. 

(Henvis til: Funktioner & Funktioner / Skærm Lås Dok. 5.1.1)


Efter installation af iT500, tænder kedlen ikke, hvorfor er det?

Har du parret din termostat med din modtager? Se venligst parringsinstruktionerne.  

(Henvis til: Parre / Parre med iT500RX Dok. 2.1.1)


Kan jeg holde termostatskærmen 'vågen' hele tiden?

Desværre ikke, da enheden er batteridrevet, og deaktivering af slumrefunktionen ville derfor dræne batterierne for tidligt. 


Jeg har tabt og ødelagt min iT500-termostat, kan jeg kun udskifte termostaten, eller skal jeg købe et fuldt kit inklusive modtager og gateway? 

Du kan kun udskifte termostaten ved at købe en (iT500BM), men du skal parre den nye termostat med din eksisterende modtager. Du skal også registrere din nye termostat enhedskode / STA nummer på appen. 


Hvor kan jeg finde min Enhedskode eller STA nummer?

Din enhedskode er placeret på en etiket i batterirummet på bunden af din termostat. Du skal fjerne batterierne for at kunne se etiketten og nummeret.

(Henvis til: Installation & Opsætning / Termostat / Isætning af Batterier & Enhedskode Dok. 1.5.1)


Hvordan får jeg 'Tap' symbolet på min it500-enhed ?

  • Hold indstillingsknappen (Tandhjul) og Op pilnøglen nede samtidigt i fem sekunder og slip, du vil se to huse og en vandhane.
  • Tryk på Tjekknappen igen, du vil se huset.
  • Tryk på Op pilnøglen, indtil du ser et hus og en vandhane.
  • Tryk på Tjekknappen, indtil du vender tilbage til den normale skærm, så vil vandhanesymbolet være på din enhed.

Internet :


Fungerer iT500 med Alexa ?

Nej. Desværre er der ingen planer om at gøre denne enhed kompatibel med Alexa. Salus Smart Home Quantum-serien er kompatibel med Alexa og Google Home. 


Kan jeg betjene varmen ved hjælp af iT500-termostaten uden internetforbindelse?

Ja, de grundlæggende funktioner og kommunikation foregår via radio. Kun betjening via smartphone eller mobile enheder er ikke mulig uden Internet. 


Min firmwareopdatering mislykkes, hvad kan jeg gøre?

Kontroller, at gatewayen er forbundet til internetruteren og har et grønt lys, hvilket indikerer en internetforbindelse. Udskift batterierne i iT500-termostaten med nye mærkevarer alkaliske AA-batterier. Placer iT500-rumtermostaten tættere på gatewayen, cirka 1 meter væk, og kør OTA (Over The Air) opdateringen igen. Afhængigt af internetforbindelsen kan flere forsøg være nødvendige. 

(Henvis til: Internetforbindelse & App / Firmwareopdateringer Dok. 6.5.1)


Appen siger, at min iT500 er 'Offline' og min iT500 har ikke internetglobusikonet på termostatens skærm, hvorfor er det?

Kontroller, at du har strøm til gatewayen og at den har et grønt lys, der viser (det grønne lys indikerer, at du er forbundet til Salus Controls Server). Hvis du har det, skal du fjerne et batteri fra iT500-termostaten og sætte det i igen efter 10 sekunder. Dette vil genstarte termostaten og bringe dig online igen.  

Hvis nødvendigt, frakobl begge kabler fra din Gateway. Lad det stå i et minut og tilslut derefter igen, og tilslut først kablet, der går til din internetruter, og derefter strømforsyningen. Dette vil genstarte din Gateway og skulle bringe dig online igen.

(Henvis til: Internetforbindelse og App / Internetforbindelse – Administrer enheder Dok. 6.2.1)


Hvorfor har min gateway et fast rødt lys?

Et fast rødt lys betyder, at din gateway ikke har en internetforbindelse. Kontroller kablet til din internetruter. Gatewayen skal også være forbundet til et netværk, der har DHCP aktiveret og har firewall-porte 80 (UDP/TCP) og 2165 (TCP) åbne. Du skal muligvis kontakte din internetudbyder for at få hjælp til at ændre dine ruterindstillinger. 



                                                     __________________________


    • Related Articles

    • iT500 - Manuals

    • iT500 - Smartphone Controlled Thermostat

      Videoer, specifikationsark og brugermanualer. Produkthjælpevideo
    • iT500 - Downloading Mobile App for iOS

      iT500: Henter mobilapp til iOS (1.8.2). Download- og installationsprocedure: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.11. 1. Find og åbn 'App Store' på din iOS-mobiltelefon. 2. Klik på 'Søg'-ikonet nederst til højre på din skærm. 3. Klik på søgefeltet, der nu ...
    • iT500 - Registering Online (Website)

      iT500: Registrering Online - Hjemmeside(1.8.4) . Beskrivelse : iT500-termostaten kan styres fra appen på din mobiltelefon, tablet eller via hjemmesiden på din PC. I dette dokument vil vi se på proceduren for at registrere en ny enhed på hjemmesiden. ...
    • iT500 - Registering Online (Website)

      iT500: Registrering Online - Hjemmeside(6.4.1) . Beskrivelse: iT500-termostaten kan styres fra appen på din mobiltelefon, tablet eller via hjemmesiden på din PC. I dette dokument vil vi se på proceduren for at registrere en ny enhed på hjemmesiden. ...